Betaling af mellemværende på biblioteket

02.05.24
Vi overgår til et nyt betalingssystem.

Her kan du finde svar på betaling af gebyrer og erstatninger.

• Hvordan betaler jeg mit mellemværende?

Har du gebyrer og erstatninger til Egedal Bibliotekerne, kan de nu ses og betales på MitBetalingsoverblik.
Linket til MitBetalingsoverblik kan du finde via din lånerstatus på egedalbibliotekerne.dk eller i appen Biblioteket.
Du kan i MitBetalingsoverblik betale din gæld med betalingskort eller med MobilePay.

OBS! Din betaling i MitBetalingsoverblik registreres straks i kommunens debitorsystem.

Men der kan gå op til 72 timer før betalingen er registreret i bibliotekets systemer.

• Hvornår skal jeg betale?

Alle mellemværende kan betales straks på MitBetalingsoverblik.
Skylder du mere end kr. 50,-, fremsendes en faktura fra kommunens opkrævningsafdeling til din digitale postkasse.
Der er 14 dages betalingsfrist på kommunens faktura.

• Hvordan betaler jeg, hvis jeg er fritaget for digital post

Hvis du er fritaget for digital post, fremsendes en faktura med posten, som kan betales i banken.

• Hvordan kan jeg betale, hvis jeg ikke har MitID?

Hvis du ikke har MitID, fremsendes en faktura med posten, som kan betales i banken.

• Hvordan betaler jeg, hvis jeg er under 18 år?

Er du under 18 år, kan du ikke selv betale dit mellemværende via MitBetalingsoverblik.
Dit mellemværende er i stedet overgået til den, der er økonomisk ansvarlig for dig. Det vil sige dine forældre eller din værge.
Selvom du er fyldt 18 år, vil krav oprettet før du fyldte 18 stå hos den, der var økonomisk ansvarlig for dig på oprettelsestidspunktet.